måndag 21 november 2011

För lugn träningsvecka

Fler och fler tester visar på nyttan med träning. Nu har det påvisats att risken för hjärt och kärlsjukdom minskar mer ju mer du tränar. Grund rekommendationen brukar ligga på 30min per dag men nu har det alltså visat sig att du kan minska risken genom att helt enkelt öka mängden.


  • 75min motion/vecka ger 9% mindre risk
  • 150min motion/vecka ger 18% mindre risk
  • 375min motion/vecka ger 21% mindre risk 
Förra veckans träning blev nedprioriterad p.g.a. lite resor och mycket jobb. Jag kom inte ens upp i 30min/dag så nu blir det ökning den här veckan.



Dagens pass
Idag blev det ett tungt gympass med fokus på Bröst och Mage (ett riktigt träningsvärkspass). Under resten av vecka kommer jag att fixa ett simpass, 2st löppass och minst ett gympass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar