söndag 20 november 2011

Skön helg med 2 träningspass

För mig handlar helgen mycket om att ladda batterierna inför en ny vecka samt att jag gärna vill krydda vardagen lite grann.

Lördag
Lördag morgon började med ett mycket intressant skivstångspass (gruppträning) på gymmet. Det var något fel på musikanläggningen och varken musiken eller microfonen som ledaren skulle ha gick att få liv i. Ledaren var i det här fallet en finsk tjej med ett enormt temperament. Språkbruket som användes kunde ha skrämt den mest hårdhudade lagidrottaren och jag tror även att 70-talets sjömän skulle ha skruvat lite på sig när hon gick igång.

Efter många om och men fick de igång musiken på en bärbar cd-spelare men då var ledaren så uppe i varv att hon inte behövde någon mikrofon.


-STRÄCK PÅ ER!!! 


-RAKA I RYGGEN!!


-10 ST TILL SA JAG, NI ÄR HÄR FÖR ATT TA UT ER!!!


Gruppen löd utan att blinka och jag fick flashbacks till 1995 och Löjtnant Humla på I1. Vibbarna från det militära var uppenbara och jag fasade för att hon skulle införa straffexercis på oss.


Ungefär så här upplevdes passet



Dock gav det verkan och jag var riktigt slut i kroppen efter passet.

Bullar = Kan vara det godaste som finns
Resten av lördagen fylldes med lite studier samt avslutades med ett bullbak på kvällen. Jag ska inte ta åt mig för mycket av äran men jag bar iallfall fram lite saker och var med som mentalt stöd. Bullarna blev fantastiska och jag var tvungen att plocka fram en ordentlig portion självdisciplin för att inte äta för många.



Söndag
Vi började med en kanonmysig "engelsk frukost" hos Micke och Lena. Alltid lika trevligt att slå ihjäl några timmar ihop med goda vänner.


Helgens löppass
Dagens träning blev ett lugnt löppass runt Ulvsundasjön.

Jag korsade Kungsholmen och tog Tranebergsbron över till Bromma.





Via Minneberg så tog jag mig bort mot Sundbyberg för att sedan ta Huvudsta strand hem till Kungsholmen igen.






















En lagom runda på dryga milen i behagligt tempo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar