onsdag 16 november 2011

Simskola

Första passet på simskolan är avklarat. Det var svårt!!!


Ner med huvudet, svanka inte, raka ben, piska med benen, pendla med armen och vrid på kroppen....

-Vi tar inte för många moment för då blir det svårt, därför väntar vi med andningen tills ni har kommit in i det.



Inte för många moment!!!???


När jag tryckte ner huvudet sjönk benen, då sparkade jag för att få upp benen och direkt blev hållningen fel. När jag försökte få lite kraft i bentagen för att komma framåt så böjde sig benen och bromsade min framfart....




Men det var samtidigt ruggigt kul. Det jag älskar med att vara nybörjare är att utvecklingen går i så stora steg. Redan under det första passet så kände jag att jag har gjort framsteg vilket ger en grymt skön egoboost. I kursavgiften ingår det att man får bada hur mycket man vill i badhuset så nu är det bara att prioritera så att man får många timmar i vattnet.

Detta ska jag bli bra på!


Ett rimligt mål för mig att sikta på när jag kör Ironman bör vara 15-20min/km, så det är det jag satsar på att klara av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar