onsdag 23 november 2011

Korrigering och simträning

Hur nöjd blev ja inte när jag faktiskt såg att jag hade missat ett löppass i summeringen av förra veckans träning. Här är den korrekta.


Simträning
Idag var det dags igen...



Vi började med att repetera bensparkarna och armtagen (fortfarande svårt att få ihop allting) men jag kände ändå att framförallt bensparkarna gick mycket bättre.

Lena gav mig dock lite kreativ feedback och kallade mig både för elvisp och förlamad...


Sedan började vi öva på att få in andningen som en naturlig del av simningen. Det var jätteenkelt - not! Jag lyckades svälja det mesta av poolen och det brände rejält i både lungor och näsa. Det här kommer att kräva övning.




Kursen är bra men jag känner att mycket handlar om att vänja sig vid vattnet och sedan bara nöta in tekniken tills jag inte behöver tänka på den. Siktar på att ta en tur hit i helgen och träna lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar