lördag 3 september 2011

Home Sweet Home

Inget inlägg igår då vi äntligen fick nyckeln och gjorde klart affären till vår nya lägenhet. Gårdagens gympass gick dock väldigt bra. Jag fokuserade hårt på rygg och mage och redan framåt kvällen började träningsvärken komma smygande. Kanske inte helt genomtänkt då vi skall börja bära saker inför flytten.

Sova gott
Att sömnen är viktig vet vi. Dock skall jag erkänna att jag aldrig har ansträngt mig för att försöka sova bättre. Jag sover bra och jag kan sova nästan vart som helst.

Nu började dock Lena bearbeta mig under våren och ville att vi skulle satsa på att skaffa oss en riktigt bra säng. Efter mycket efterforskning bestämde vi oss för en kontinental säng. Jag var först inne på att skaffa en Tempur säng men Lena tyckte den kändes hård och tråkig och jag kan ju sova på det mesta så vi körde på mjukt och fluffigt.

Montering
Lagom till att vi fick nyckeln levererades även sängen och självklart blev det omedelbar montering. Eftersom flyttlasset fortfarande står i Karlstad så stack vi även ut till Hemtex och skaffade nya täcken, kuddar och sängkläder. Jag hittade ett duntäcke som var extra svalt vilket bör passa mig perfekt.









Efter en natt i denna så är jag absolut villig att hålla med de som menar på att sängar skiljer sig åt. Enormt skön säng som verkligen ger stöd på de rätta ställena och samtidigt var komfortabel att ligga i. Och det nya täcket var kanonskönt. Man får känslan av ett stort och fluffigt täcke men det blev inte varmt alls.

Tempur
Men det bästa av allt. Jag hittade en helt fantastisk kudde så en Tempur produkt blev det.











Den här var verkligen värd varenda krona. Fantastisk kudde som verkligen anpassar sig efter huvud och nacke. Rekomenderas varmt!!

Fortsatt flytt idag men imorgon blir det långpass. Hoppas alla ni andra passar på att njuta av det fina vädret idag. (Jag är inte bitter :-) )

4 kommentarer:

  1. Gött med ny säng så man sover skönt! :)

    Jag såg inlägget om att snöra skorna. När jag köpte nya innebandyskor för något år sedan fick jag tips om att snöra skorna såhär:
    http://www.expressen.se/halsa/lopning/1.2004125/sa-knyter-du-dina-loparskor-ratt

    Då sitter skon bra runt foten utan att det klämmer, och man behöver inte snöra åt så hårt på mitten av foten. Jag upplever i alla fall stor skillnad då skon sitter mycket skönare när man knyter så! :)

    Hoppas allt är bra med er i huvudstaden!

    SvaraRadera
  2. Tjo, ser ut som en Jensen Diplomat, eller vad blev det? Ett tips Ifall ni gillar svala täcken och kuddar, spana in Outlast sortiment!

    //Mike af Charlestown

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Louise! Jag har provat den snörningen förut och reflekterade då inte över hur det kändes. Dock kan jag inte påminna mig att det gjorde ont (vilket jag bör ha gjort om så var fallet) så det är absolut värt ett försök.

    Jag skall testa och utvärdera.

    Mike, det är inte en Jensen. Modellen heter Kristineberg och tillverkas åt Sängjätten av ett svenskt företag. Kommer inte ihåg vad de hette. Men den är grymt skön

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Har aldrig läst din blogg förut, men hittade den eftersom vi också tänker köpa en kristineberg-säng. Tycker ni att den fortfarande känns skön, eller har den förändrats sen ni köpte den?

    SvaraRadera