söndag 18 september 2011

Tungt gympass

Idag var det dags att ge kroppen den absolut sista duvningen innan det är dags för Lidingö.

Jag körde ett tungt benpass med Utfall, benpress och vadpress.




Efter det blev det även en ordentlig core-genomkörare med bl.a Jackknife, Knäuppdragningar och Marklyft.








Det finns mycket teorier om vad som är rätt och fel inför ett lopp. Många kör lättare träning eller tempopass lång in på veckan som ligger före loppet men jag upplever själv att jag har absolut bäst tryck i kroppen när jag har haft ett längre uppehåll. Inte bara för att kroppen är ordentligt utvilad, jag märker även av en mental styrkeförbättring när jag har vilat en längre stund och träningssuget är på topp.

Nu är det dags att börja förbereda veckan, jag skall se till att ha ett så bra och regelbundet matintag jag bara kan under veckan, och självklart försöka äta så näringstät mat som möjligt.

Ny köttfärsrätt
Idag testade jag en ny köttfärsrätt som var riktigt bra. Mycket purjolök, vitlök, ingefära och sesamolja gav en lite speciell smak som sedan toppades av lite sötsur chilisås.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar