onsdag 7 september 2011

Recap av de senaste dagarna

Nu börjar en del av bohaget komma på plats och livet kan börja återgå till det normala.

Ursvik
I söndags blev det en tur på 15km extreme ute på Ursvik. Jag hade verkligen sett fram emot att komma ut och träna efter att ha flyttat ur och städat den gamla lägenheten under helgen. Tyvärr blev inte upplevelsen vad jag hade förväntat mig.

Benen var tunga som betong och pulsen skenade redan i första stigningen. Jag var helt enkelt inte i form.  Gör jag en enkel analys av läget så är det ganska enkelt, dåligt med sömn, flyttning och städning (ja, det är jobbigt), dålig kosthållning (snabbmat hela helgen). Detta är ingen bra formula för att prestera bra, snabbmaten innehåller förvisso mycket energi men kvalitén på det som kroppen skall bygga upp sig med är på tok för dålig. Och det straffar sig direkt när det är dags att prestera.

Den här lille gynnaren verkade betydligt piggare än mig

Och den här med (trots att hon också levt skräpliv i några dagar...

Krasslig
Till råga på allt så kände jag mig t.o.m lite krasslig med både begynnande hosta och allmän trötthet när jag kom hem. Dags att vila några dagar och låta kroppen återhämta sig.

Nya tag
OK tre dagar med plockande och bärande och nu börjar det bli lite beboligt i lägenheten. Det bästa av allt är att ha ett stort och välutrustat kök igen. Matlagningen blir både enklare och roligare och då är det lätt att få energi till att göra lite nyttigare mat. De senaste dagarnas träningsvila har gjort susen och jag börjar verkligen känna mig stark igen. Imorgon är jag redo för nya tag.


Veckans träningsplan

Torsdag - Distanspass runt Ulvsundasjön
Fredag - Morgonpass styrketräning (Bröst & Triceps)
Lördag - Långpass
Söndag - Styrketräning (Rygg, Biceps och Core)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar