söndag 11 september 2011

Början och Avslut

Söndag blir mycket av ett avslut men också en början.

Söndagen avslutar veckan och med det är också veckans träning klar. Samtidigt blir oftast söndagen den dagen som ligger till grund för kommande vecka. På söndagen brukar jag kolla igenom och göra en sista planering inför den nya arbetsveckan. Jag brukar även planera upp träningen för en vecka framöver samt förbereda lite matlådor för att försäkra mig om att jag får ett vettigt näringsintag under veckan.

Matlådor
Att ha färdiga matlådor i kylen som det bara är att rycka när hungern smyger sig på eller efter träning är det bästa som finns. Det är lätt att se till att maten håller en hög nivå (vilket det oftast inte blir om jag försöker snabblaga något när jag är hungrig). Och det är lätt att få grepp om hur mycket man äter under dagen.

Idag blev det en laddning köttbullar i tomat och vitlökssås. En riktigt god rätt som gör sig bra i matlåda. Kryddstark och men en bra sammansättning av kolhydrater, protein och fett.
Rekommenderas!!!



Dagens träning
Idag brände jag av ett pass på gymmet där jag först körde lite rygg och armar i form av ryggresningar, chins och pull ups. Jag har funderat mycket på hur jag skall lägga upp mina mål med träningen så att jag får lite roliga mätpunkter att jobba emot. Jag kommer där att ha med någon av dessa övningar då jag gillar att se hur utvecklingen blir där man använder sin egen kroppsvikt som belastning.





Därefter blev det en riktig genomkörare för magen med både fällknivs övningar och statiska övningar. Jag är tämligen säker på att magen kommer att kännas av brutalt mycket imorgon. Men det passar perfekt då jag tar morgondagen som vilodag och kommer då att resa en del med jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar