torsdag 8 september 2011

Lätta fötter



Känslan fanns där från start
Kände det redan innan jag kom ut. Huvudet var kristallklart och kroppen kändes stark. Det här kommer att bli en bra runda! Första rundan som utgick från nya lägenheten, åt vilket håll ska jag börja? Svänger höger i lugnt tempo för att bli lite varm och börjar med backen upp mot Stadshagen. Vidare ner mot Hornsberg och via Kristineberg upp på Tranebergsbron. Benen känns bra, hur pigga som helst, i ren glädje passade jag på att springa om cyklisterna som var på väg hem från jobbet.





























Snurrade vidare mot Minneberg med riktigt bra musik i öronen. Benen fortsatt pigga, pulsen under kontroll och musiken ökade tempot... jag med. 4:30 tempo med underbart vatten på höger sida. Livet är fantastiskt!!






När det väl är dags att ta sig upp på bron mot Solna Strand fick jag chansen att köra lite backträning. Full fart uppför och pulsen är helt plötsligt uppe på rundans högsta nivå, 97% av max plockar lätt fram lite blodsmak.

En utsikt värd att kämpa för

Väl över i Solna och det var dags att beta av gamla välbekanta Huvudsta Strand. Jag har egentligen inte bott här nog länge för att kalla någonting gammalt och välbekant men efter alla intervallpass på den här sträckan så känns det som att jag är gammal god vän med varenda kvadratmeter.

En sista höjd
Avslutar med att klättra uppför backarna från Karlberg mot Stadshagen och stoppar klockan när jag kommer in på gården. 12km i 5min tempo känns kanon. Dels gick det riktigt långsamt under uppvärmningen, och trots att jag jagade ikapp så snittade jag 80% av maxpuls. Känns som att formen verkligen är på väg åt rätt håll.



Nu är det dags för en rejäl laddning mat och riktigt god sömn i nya sängen. Imorgon kl 06.30 är det dags för gymmet.



2 kommentarer: