måndag 16 april 2012

Intervaller runt Ulvsundasjön

Så skönt så skönt.... Ljuset hänger kvar över ett Stockholm som badar i vårsolen... Jag känner att kroppen svarar även om en viss stelhet fanns i början då jag inte har tränat på ett tag.




Vårsol i Fredhällsparken




Progressivträning och intervaller

Det blev progressiv träning med början i zon 2 och 20minuter uppvärmning, därefter växlade jag upp till Zon 3 (70%-80% av maxpuls) i ytterligare 20min. Känslan var kanon och jag började verkligen bli sugen på att riva av några intervaller.

Just innan stegringen upp mot bron över till Solna var det dags för första intervallen på 1000m. Därefter flöt det bara på. Det gick inte rekordfort på något vis men det gick iallafall runt 4:30 tempo per km så jag är nöjd med dagens insats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar