fredag 23 mars 2012

Dräpande backlöpning

13grader och solen skiner fortfarande. Snacka vårkänslor när jag drar ut på dagens pass.

Det blir 20min lugn uppvärmning innan det är dags att ta sig ann mördarbacken från Karlbergsstrand upp mot Jungfrudansen.



Tanken är att det ska bli tjugo stycken 1minuts intervaller uppför med gångvila ner. När jag matade i programmet i klockan reflekterade jag inte så mycket...

Tjugo intervaller! Varje intervall blir drygt 200m så summan blir 4km uppför mördarbacken!! Halvvägs in i passet börjar jag undra vad jag har gett mig in på. Detta är riktigt jobbigt.





Backträningen är klar och sextio minuter har spenderats i backen. Totalt 8km inklusive återhämtningen nedför och 350 höjdmeter avklarade. Det här är vad jag har framför mig en gång i veckan de närmaste veckorna.

Våren var inte lika påtaglig när jag väl stod nedanför backen och alla intervallerna var avklarade.




Mörkret hade lagt sig och tretton grader hade förvandlats till 3. Är huvudet dumt får kroppen lida. Klädd i en tunn löpartröja är det här alldeles för kallt. Det blev ett bra tempo i tre kilometer hem till en varm dusch.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar