tisdag 20 mars 2012

Tempopass i Helsinborg

Regnet smattrar mot hotellfönstret. Det är morgon i Helsingborg och det är dags för 45min tempopass i zon 3. Mitt mål är att klara ett tempo på 5min per kilometer utan att gå över 80% av maxpuls när det är dags för maran i slutet av maj.

Jag hade tyvärr missat min vädertåliga kamera och då iPhonen mår riktigt dåligt i regn så blev det dåligt med bilder av rundan. Jag började med att löpa utmed gågatorna och kroppen svarade grymt bra. Styrde stegen mot sjukhuset och kände på hur kroppen reagerade på uppförslut. Inga problem, bra tryck i benen och detta trots att jag skippade frukost innan rundan.

Fortsatte förbi Olympia och zick zackade mig sedan mot centrum igen. Trots regnet och blåsten passade jag på att ta en tur vid kajen. Detta är nog ett kanonmysigt område på sommaren så jag får återkomma med bilder nästa gång jag är här.

Avslutningsvis stack jag upp i borgen som ligger mitt på torget och jobbade av de sista minuterna på passet.

 

Kroppen svarade oväntat bra och jag kan bara konstatera att nästa kanonpass kan ligga mycket närmare än man tror. Även om det regnar och blåser...

 

Dränkt katt?

Pankaksfrukost som belöning

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar