onsdag 6 juni 2012

Cykelpass och Invigning av XXL Sport

Ledig dag
Dags att börja röra på kroppen igen. Laddar på med en LCHF shake bestående av


  • 2,5dl Mjölk
  • 0,5dl Grädde
  • 1dl Proteinpulver
  • Psyllium Husk
Sedan ut på cykeln. Det är en sjuk skön känsla att cykla på en racer. Det går enormt mycket lättare än på Mountain Bike och snittfarten blir betydligt bättre. Inte för att det går så fort ännu med det kommer att bli bättre efter några timmar i sadeln. Just nu måste jag bara komma över känslan att de tunna små däcken skall sprängas hela tiden.


Distanspass 3mil
Det blev 1,5 mil ut på Ekerö och tillbaka. Det var mitt första pass sedan jag ströp kolhydraterna och jag var lite frågande till hur kroppen skulle reagera men jag kände mig piggare än någonsin och var lika fylld av energi när jag kom hem som när jag stack ut.






Invigning i Kungens Kurva
Efter cyklerundan och lite lunch blåste vi ut till Brommas återviningscentral för att göra oss av med lite bråte innan vi åkte ut till Kungens Kurva och invigningen av XXL Sport.
Det var enormt tryck och vakterna slussade folk i grupper omgivna av staket och c:a 1timmes kö.



Fyndade vi något?

Japp, ett cykelställ till bilen med plats för två stycken cyklar samt....

Varsitt par Vibram Five Fingers...!!


Lite LCHF middag med lövbiff och blomkålsris (låter skitäckligt men var kanongott. Jag är ingen hejare på att lägga upp mat på ett snyggt sätt men jag delar ändå med mig av middagen. Nu blir det lite kaffe innan vi ska prova lite "barfota löpning" i våra nya Vibram.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar