söndag 10 juni 2012

Duathlon träning och grym LCHF mat

Cykling på schemat. Styr kosan ut mot Ekerö för att klara av ett 4mila pass (samma distans som skall cyklas på tävlingen i slutet av augusti). Styrketräningen i torsdags tog rejält och benen är fortfarande lite stumma av träningsvärk vilket gör det svårare att trycka på ordentligt. Passet känns ändå väldigt bra och den största utmaningen nu är att jag inte vill sitta för länge på en sadel i stöten (om jag vill kunna sitta överhuvud taget under de närmaste dagarna).




Efter drygt en och en halv timme är jag tillbaka och bestämmer mig för att fortsätta med lite löpträning. Det är lika bra att komma igång med växelträning inför tävlingen. Första kilometern löpning efter att ha suttit på cykeln så är benen definitivt inte vad de brukar. Jag tycker ändå att jag får till ett bra pass genom att köra lite på stigarna inne på Karlbergs slottsområde. Efter 5km är jag tillbaka och har då avverkat löppasset strax under 5.30/km.





Lyxig LCHF-mat
Dags att fixa lite middag och matlådor inför veckan. Hittade ett recept på Tacogratäng som jag bestämde mig för att prova. Skruvade lite på innehållet innan jag slängde ihop den.


  • nötfärs
  • vitlök
  • lök
  • röd paprika
  • sambal oelek
  • taco krydda (ekologisk)
  • Philadelfia Ost
  • Gratängost
  • Creme Fraiche


Fantastiskt god och mättande. Detta kommer att bli en klar favorit och förtjänar absolut att vara en del av veckomatsedeln framöver.

Bra träningsvecka
Trots att Stockholm Maraton gick förra helgen och jag hade räknat med att vara sliten under veckan så är jag sjukt nöjd med den träning som jag fick ihop. En riktigt bra vecka med en fin mix.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar