onsdag 27 juni 2012

Triathlonträning och köp av våtdräkt

Så grymt kul... Var och testade lite Triathlon inför tävlingen i augusti. Skaffade först en våtdräkt från HEAD som fanns på plats.



Därefter var det ner i det 16gradiga vattnet för att påbörja träningen. Först var det ganska kallt men så fort vi började simma så fyllde våtdräkten sin funktion.

Träningen bestod av 400m simning, 7,9km cykling , 2,4km löpning. Dvs en kort men intensiv distans som gick med maxpuls under stora delar. Väldigt nyttigt att öva på växling och att vänja kroppen att köra alla moment.

Växlingsområdet


Simningen har jag mycket kvar på. Jag valde att brösta mig fram då jag direkt kände att mina crawl kunskaper absolut inte finns där ännu. Men nu är våtdräkten införskaffad så nu är det bara att ge sig ut i vattnet och träna.

Full Fart Framåt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar