fredag 22 juni 2012

Midsommar 2012

Har kört strikt LCHF hela veckan och verkligen strypt kolhydraterna. Fortfarande inga problem att orka prestera på träningen, lite seg i starten men mycket starkare i slutet av passen.

Igår gjorde jag dock en rejäl avstickare. Hem till Karlskoga/Degerfors för att fira midsommar med familjen och då var vi bara tvingade att trycka en kebabpizza från Montana. Det är lätt Sveriges bästa kebab och då kan jag lova att jag har provat en hel del.

Jag förväntade mig rejäl kebabkoma efteråt men jag upplever inte att den infann sig som vanligt. Jag blev inte svullen om magen och fick allmänna trött och seghets känslor som det brukar bli?? Kan det vara så att den begränsade kolhydratsmängd jag har ätit under veckan har skapat plats för större inlagring av muskelglykogen så att det inte slår lika hårt???


Midsommar jogg
Strålande väder över Degerfors idag. 3,6km Five Fingers tog mig ner till gamla skolan och ett varv runt gamla joggingspåret. Därefter blev det lite spontan backintervall i skolans pulkabacke.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar