fredag 15 juni 2012

Kolhydrater är inte så viktigt

Har haft en grymt bra träningsvecka hittills med varierad och hård träning. I tisdags brände vi av en timmes backintervaller på MTB. Onsdagen bjöd på tempopass och torsdag morgon innan jobbet fick jag till ett riktigt bra och hårt intervallpass med både 800ar och 400ar.

Sommarträning från sin bästa sida




Naturligtvis letar jag efter effekter på den kolhydratsnåla kosten jag äter, och kan inte påstå att jag presterar sämre på något sätt. Eventuellt kan jag känna mig lite segare i starten och i de första 10minuterna av en löprunda, men å andra sidan så upplever jag att jag inte alls får samma stumhet i benen eller efter en timmes löpning. Även mjölksyran verkar vara mer under kontroll. Eventuellt kan detta bero på att fettförbränningen lirar lite bättre.

Bra start på veckan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar