söndag 18 december 2011

Att tycka synd om sig själv...

Varför gör man det som mest när man behöver det som minst??

Det slår nästan aldrig fel. När man är sjuk eller skadad upplever jag att det på något mystiskt sätt genast blir svårare att leva sunt. Godis och snabbmat faller snabbt på plats och detta trots att energiförbrukningen är betydligt lägre en när man är igång med träningen.

Igår han jag med hamburgare på Kista Centrum, samt godis och McDonalds innan och till bion på kvällen. Inte för att det egentligen spelar mig någon roll att få in mig lite extra kalorier men det största problemet är ju att näringstätheten i den här typen av kalorier är otroligt dålig vilken i slutändan förmodligen påverkar tiden det tar att friskna till.

Idag blir det dock skärpning, jag känner mig nästan frisk och ska ladda på med lite nyttiga matlådor inför veckan. Siktar på att träna på tisdag igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar