tisdag 13 december 2011

Summering vecka 49

Nu har jag inte varit alldeles flitig med bloggandet de senaste veckorna. Som tur är så är det bara bloggandet och inte träningen som har blivit bortprioriterad.

Vecka 49 har varit en riktigt bra träningsvecka med två gympass, simning samt löpning. Totalt 5 timmar och en kvart får ses som en klart godkänd träningsmängd. Det vore skönt att kunna dryga ut med ytterligare ett löppass och jag överväger att slänga in detta som morgonträning någon av de övriga träningsdagarna så att jag fortfarande får minst en men gärna två hela vilodagar vilket jag tror gör kroppen gott.

Förbättrad löpning
Det bästa med veckan var löpningen. Hur jobbigt det än är med intervallträning så är det en enormt skön känsla efteråt. Att verkligen få ta ut sig maximalt förstärker verkligen den härliga känslan av att varva ner, ta en dusch och bara vila efteråt. Som krydda på detta så känner man hur resultaten kommer otroligt snabbt av den här typen av träning och den förbättrade konditionen märks av både på jobbet och på den övriga träningen.



Hagaparken
Som avslutning på veckan tog vi oss ett längre löppass i lugnt tempo. Vi tog oss genom Birka/Vasastan och fortsatte u i Hagaparken. Jag har aldrig sprungit här tidigare men blev inte besviken. Parken erbjuder fina miljöer och är så pass stor att man faktiskt får en pause från storstadspulsen. Vägen utmed Brunnsviken var tyvärr rejält översvämmad så vi kunde inte runda parken som vi hade tänkt utan bestämde oss för att vända när jag stod i iskallt vatten upp till anklarna (löparskor är inte direkt vattentäta).







Det var skönt med ett långpass och nu kommer vi att börja skruva upp dessa till halvamara distans inom kort så att uthållighetsträningen kan påbörjas på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar