söndag 4 december 2011

Vecka 48 - en summering

Opps!
Den här veckan blev det inte mycket bloggande. Tokmycket på jobbet och samtidigt skall jag trycka in träning och studier. Då hamnar jag ibland i ett läge när jag måste prioritera. Men men.. här kommer en summering.


Tisdag
Middag under kvällen med några kunder men innan dessa klämde jag in veckans enda gympass som blev en ordentlig genomkörare av rygg och biceps. Ett bra pass men det är för lite med endast ett gympass under en vecka. Skärpning Magnus!


Onsdag
Crawlkursen fortsätter, och jag upplever att jag gör vissa framsteg. Den här gången tränade vi mycket på att få till andningen och jag börjar faktiskt få lite kläm på det. Men det behövs mycket mer träning, tur att det är mer en ett år kvar innan jag ska prestera skarpt med simningen.


Torsdag
Middag med några kunder på jobbet är alltid en trevlig tillställning men det är inte alltid maten har den bästa sammansättningen. Passade därför på att köra ett intevallpass innan det blev dags för att bege sig mot Uppsala. Jag drog iväg i mörkret utmed Karlbergsstrand och fick till ett riktigt bra pass. Det börjar dock bli svårt att se vart jag springer på vissa ställen så jag överväger starkt att skaffa mig en pannlampa så att löpträningen på tidiga morgnar och på kvällarna blir lite bekvämare.




Ett par bra löparhandskar är guld värt när det börjar kyla på

Endstation, dags att vända

Snart dags för sista intervallen
Karlbergsstrand är perfekt för kortare löpträning


Sköna-Söndag
Nu börjat det bli dags att köra lite längre pass igen. Jag planerar att snart ge mig på den seriösa Marathonträningen inför Stockholms två Marathonlopp som jag skall genomföra till sommaren. I väntan på det ska jag nu börjag smyga upp ett långpass i veckan på 15-20km.

Idag körde vi dock bara 11km i lungt tempo runt Ulvsundasjön. Det är en riktigt skön runda och vi tog den i rofyllt tempo och avslutade med en burgare på St Görans grillen.


Lena på väg genom Minneberg

Poserar

Löparmat???

Vätske och matkontroll



GPS'en hängde inte med hela vägen


Summering
Veckan slutar på 18km löpning. Fr.o.m nästa vecka skall jag öka till minst 20km per vecka och få in minst 2st gympass. Simningen fortgår på onsdagarna utöver de andra passen. Får jag loss lite extra tid skall jag dock smita iväg och nöta lite teknik i simhallen.

Överlag känns träningen väldigt bra nu. Kroppen svarar bra och jag känner mig verkligen i form för att få ut mycket av träningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar