lördag 28 januari 2012

En liten summering...

Nu har det varit väldigt dålig aktivitet här men träningen har flutit på bra så det är inte brist på träning som har gjort att bloggandet har uteblivit.

De två senaste veckorna har var varit intensiva med mycket jobb och mycket träning. Det som utmärker träningen den senaste tiden är att den är mycket mer allsidig än den varit tidigare och när jag sammanställer träningen hittills i år så ligger bara löpningen på 37%.



Jag har fokuserat mycket på att styrketräna de delar jag upplever att jag ligger efter på samt de delar som jag har stor nytta av inom både cyklingen, löpningen och simningen. Det har blivit en hel del core träning och vadträning för att stärka mig inför löpningen. Jag har även börjat lägga energi på axlarna nu när jag känner att jag inte har några "sim-muskler" och behöver bygga på dessa.

Det har även blivit en hel del spinning och det känns bra att börja förbereda sig inför vårens cykelträning. Spinningen går bättre och bättre och jag känner att jag blir starkare i musklerna så att jag kan ge hjärtat den omgången som det faktiskt skall kunna få av spinning.





2-veckor till semester
Nu börjat det dra ihop sig. Det är bara två veckor kvar till vi åker till Thailand. Sitter nu och planerar  hur jag skall lägga upp det inför detta. Jag ska göra klart ett två veckors program nu i helgen men det lutar åt:


  • Mer löpning
  • Jobba mer med de långa muskelfibrerna på styrketräningen (lättare med mer reps)
  • Minst ett spinningpass per vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar