onsdag 18 januari 2012

Spinning och simning

Här kommer en "bild" på hur spinningpasset från gårdagen tolkades av pulsklockan.


Man kan se hur den första delen fram till c:a 28min stegrade i intensitet upp till "hårdträning". Med hård träning (det gula området) syftar det här på när pulsen överstiger 85% av maxpuls. Därefter varvade vi ner under några minuter innan vi gick på det hårt igen. Andra delen av passet låg jag just under "hård träning" nästa hela tiden. Jag vet att maxpulsen är lägre vid cykling än vid löpning så förmodligen ligger jag närmare max ändå men jag ska framförallt sträva efter att få till en lite snabbare ökning på den första delen till att börja med.

Simning - framsteg
Dagens träning blev ett simpass och nu börjar även simträningen bli riktigt jobbig. Idag sög det rejält i benen och även pulsen skruvades upp stundtals. Idag fick jag också den grymt nyttiga insikten att det inte gör något om man "sjunker" lite. Jag har hela tiden kämpat för att hålla mig mer vid ytan och fokuset har då fallit bort från den huvudsakliga simningen. Idag lärde jag mig att slappna av mer och det gick betydligt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar