måndag 9 januari 2012

Träna bort svagheter

Ibland fokuserar jag extra under perioder på muskler som jag upplever att jag ligger efter på alternativt där jag av en eller annan anledning behöver stärka.

 Idag körde jag ett sådant pass. Fokus idag låg på biceps, vader och mage.

Biceps har jag i ärlighetens namn prioriterat bort då jag inte ser någon svaghet där som påverkar något annat negativt. Dock så är det viktigt att hålla balansen mellan triceps och biceps (baksida och framsida överarm) så nu ska jag ge biceps lite extra stryk under januari.



Vaderna ger mig bra resultat ju starkare de blir och det påverkar mitt löpsteg. Genom att stärka vadmuskulaturen förebygger jag även skador och inflammationer i hälsenefästet som bråkade lite under sommaren och hösten.

 Att träna magen hjälper mig ordentligt när det gäller hållningen under mina löppass. Framförallt långpassen påverkas väldigt positivt.


 Nu ska jag avrunda dagens aktiviteter med några kilometers hundpromenad. (ingen Powerwalk här inte... Gubben är nästan 12år).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar