onsdag 19 oktober 2011

Kristianstad nästa

Idag bär det av mot de södra delarna av Sverige för att besöka Kristianstad. Det blir en nätt liten biltur på c:a 60mil. Att köra bil långt gör mig ingenting då jag verkligen trivs med att ligga på vägarna. Dock så finns det lite intressanta utmaningar när man ligger på vägarna.

Mat
Nja, det är väl inte direkt svårt att få tag på mat efter svenska vägar. Men vill du ha något annat än hamburgare och snabbmat så blir utmaningen direkt mycket större. Oftast är enda alternativet till dessa de gamla klassiska vägkrogarna vilka oftast inte stoltserar med någon direkt avancerad meny.

Idag gick det dock vägen och jag hittade faktiskt en golfrestaurang som serverade lunch




Texaskryddade färsbiffar med rotfruktssås var faktiskt en riktigt höjdare.

Kristianstad
Efter ytterligare 3timmar var jag sedan framme i Kristianstad och det var dags att checka in på hotellet.



Efter att jag jobbat igenom mailen och ringt några samtal var det återigen dags att hitta någonstans att äta. Efter att ha knallat runt i centrum både på shopping gator och ett större torg så kan jag konstatera att Kristianstad inte direkt drunknar i sitt restaurangutbud. Inte en enda restaurang så lång ögat når...

Efter många om och men hittade jag dock Kristianstad Steakhouse som bjöd på en riktigt fin Black&White. Bra avslutning på resdagen.


1 kommentar:

  1. Ny tävling, chans att vinna Linnex linement
    http://wellnessfight.ninjus.net/2011/10/19/tavling-vinn-linementet-linnex/

    SvaraRadera