lördag 23 juli 2011

Långpass

05.45 klockan ringer
Kanske inte helt rätt när det är semester men nu gäller det att få träningen att fungera och idag skall vi bege oss till Göteborg. Bara att bita ihop och kliva upp.

Frukost
Laddar upp med lite grovt bröd, mjölk, och omega 3 (för att kicka igång fettförbränningen, den behövs på långpass). I med en stor balja kaffe och nu börjar det kännas bra. 

Fyller upp vätskeryggsäcken med sportdryck och packar ner en banan. REDO!!

Mål
Min plan är att köra ett långpass per vecka och hålla mig på minst halvamara distans (21km). Jag kommer att sikta på att lägga så mycket som möjligt av bansträckningen på utmanande banor så att jag får bra träning inför Lidingö. Idag ska vi därför runda Kungsholmen och Söder vilket faktiskt innebär en del kuperad sträckning. Dels har vi Fredhäll och Kristineberg på Kungsholmen, vi har Västerbron som skall passeras i båda riktningarna och vi har klättringen upp på Söders höjder. Inget Lidingölopp men det kommer garanterat att kännas.....

Redo!!



Just klarat av första klättringen vid Fredhäll

Lena på väg över Västerbron - Mot Söder!!!

Lena lägger sig och drar


Just passerat vid Danvikstull och skall strax börja klättra på Söder

När du rundat Söder och Kungsholmen kan du lägga 23km ytterligare till din träning. Du har även klättrat 140m och gör du detta i bra tempo så känns det ordentligt i benen efteråt. Nu är ju tempot alltid relativt och bra för en del är det inte för andra osv. Jag är dock väldigt nöjd med dagens pass som tog oss runt öarna i 5:30 tempo.

Hur kändes då de nya Kayano skorna?? Riktigt bra, jag har gjort ett fynd. Det skall bli ett sant nöje att se till att de inte ser så nya ut om några veckor.

Asics Gel Kayano 17


Veckan långpass avklarat. Nu bär det av mot Götet där ett intervallpass kommer att smyga sig in under helgen.




1 kommentar: