lördag 2 juli 2011

Strategi

Jag tror att det avgörande för att klara en Ironman kommer att vara löpningen. Att springa en maraton med flera timmars cykling och simning i kroppen bör vara riktigt tufft. Så jag kommer att börja med att lägga en bra lägsta nivå och börja samla på mig mil i benen. 
I slutet av sommaren har jag 2st utmaningar Bellman staffetten och Lidingöloppet. 
Jag kommer nu att börja med en lägstanivå på 2mil i veckan och fokusera mycket på intervall och backträning samt minst ett långpass per vecka för att bygga på uthålligheten. 
I tillägg så kommer jag att köra en hel del funktionell gymträning för att bygga upp en stabilitet i kroppen och minimera riskerna för skador. 
Dock utelämnar jag långpassen under de två första veckorna i juli. Sticker till Turkiet och det är nog lite väl varmt för att det skall vara hälsosamt att nöta några längre sträckor där.  

1 kommentar: