torsdag 18 augusti 2011

Självdisciplin

Känner mig lite seg... Det vore skönt att bara slappa på soffan framför en film... Det är ju ingen fara, jag tar igen det i helgen...

Någon som känner igen sig?

Jag tror att alla drabbas av den känslan ibland. Och det gör ingenting om du ibland faller för frestelsen att bara ta det lugnt. Låt det bara inte bli en vana. Du måste ibland lära dig att ta kommandot över den där lilla rösten i huvudet som kommer med massvis med bra anledningar att inte komma iväg och träna.

Den här gången vann jag och den lilla rösten i huvudet fick gå i ide ända till nästa gång han är där och försöker att påverka mig.




Och som vanligt så är känslan ännu bättre efteråt när man inte bara lyckats utföra ett bra träningspass, utan även lyckats plocka fram självdisciplinen och spöa den där lille som ibland sitter där på axeln och försöker påverka dig negativt.





Den här ronden vann jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar