måndag 1 augusti 2011

Träningsprogram V.31

Ny vecka och dags att planera träningen
Den här veckan har jag tänkt att variera mig lite mer för att spara hälen samt utmana lite muskler som inte har fått vara med och leka på ett tag. Jag kommer därför att slänga in lite MTB och styrketräning för benen.

Planen ser ut som följer

Måndag - Vila
Tisdag - Styrketräning Ben (med inriktning på tunga basövningar samt lite övningar som passar sig bra för löpare)
Onsdag - Styrketräning Bröst, Axlar och Triceps
Torsdag - MTB på Ursviks MTB bana (2x9km transport plus 9km MTB-bana c:a 27km)
Fredag - Tusingar (6x1000m - 90sek vila)
Lördag - Vila
Söndag - Lång sovmorgon sedan blir det troligtvis Styrketräning Rygg, Biceps och ett lungt distanspass på 10-15km bara för att hålla uppe antalet mil i benen.

Målet med veckans träning

  1. Stärka konditionen ytterligare och därmed göra mig mer redo för Lidingö och Bellman. 
  2. Genomföra bra styrkepass för att på det viset vecka för vecka, bygga en bättre grundfysik som gör mig mer motståndskraftig när det gäller skador och slitage. 
  3. Sen är det alltid kul att  variera träningen med lite tuff men samtidigt rolig cykelträning.



Nu är det bara att posta upp detta och vetskapen att ni läser detta gör att det inte finns några godkända undanflykter. Bara att köra!!

1 kommentar:

  1. Ser bra ut! Ska bli kul med Ursvik extreme nästa vecka!

    SvaraRadera